שוב זה קורה: בנק ישראל העלה את הריבית ב- 0.5%

צבי טסלר No Comments on שוב זה קורה: בנק ישראל העלה את הריבית ב- 0.5%

בפעם השלישית ברצף: בנק ישראל העלה שוב את הריבית, ב 0.5%, וכעת היא עומדת על 3.25%.

בנק ישראל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כצפוי, הוועדה המוניטרית של בנק ישראל החליטה היום להעלות שוב את הריבית ב-0.5 נקודות האחוז לרמה של 3.25%. זו ההעלאה השלישית ברציפות.

בדברי ההסבר להעלאת הריבית נכתב: "האינפלציה בישראל מצויה מעל הגבול העליון של היעד, ועומדת בשנים-עשר החודשים האחרונים על 1%. האינפלציה נרשמת במנעד רחב של סעיפי המדד".

"במשק הישראלי נמשכת פעילות כלכלית איתנה, שוק העבודה עדיין מאופיין כהדוק ורמת התוצר ממשיכה להיות גבוהה מהמגמה ארוכת הטווח. עם זאת, המדיניות המוניטרית המצמצמת וההתמתנות בפעילות בעולם צפויים להביא להאטה מסויימת גם בפעילות הכלכלית בישראל, ומספר אינדיקטורים מצביעים על סימנים לתחילת תהליך זה" אומרים בבנק ישראל.

עוד הוסיפו: "הפעילות הכלכלית בעולם מתמתנת והסיכון למיתון עולה, בעיקר באירופה. זאת על רקע המלחמה המתמשכת באוקראינה ומשבר האנרגיה באירופה, האינפלציה הגבוהה וההידוק המוניטרי וההאטה בסין. מנגד, נמשכת ההקלה בשרשראות האספקה, תוך ירידה במחירי התובלה".

"הוועדה החליטה להמשיך בתהליך העלאת הריבית. קצב העלאת הריבית ייקבע בהתאם לנתוני הפעילות והתפתחות האינפלציה, זאת על מנת להמשיך ולתמוך בהשגת יעדי המדיניות" סיכמו בבנק ישראל.



0 תגובות